Veelgestelde vragen (zakelijk/partners)

Welke kosten zijn er?

Er zijn geen vaste kosten verbonden aan deelname op carrots.nl. De enige kosten die je maakt zijn die van de commissie die we over de verkopen afspreken. De standaard commissies vind je hier (dit is op basis van de geautomatiseerde uitbetaling), maak je gebruik van dropshippen/factureren, dan ligt deze iets hoger.

De eenmalige kosten voor een account bij Buckaroo (bij gebruik van de geautomatiseerde uitbetaling) zijn €35 excl.btw.

Kan ik mijn shop koppelen via API?

Met veel shops kan dat! Wij moeten hiervoor wel toegang krijgen, dat regelen we het liefste via mail (partnerships@carrots.nl) We kunnen hierna direct nieuwe producten uploaden op carrots.nl en de stock in realtime bijhouden. Ook kunnen we bestellingen direct verzenden naar jullie eigen systeem.

Welke informatie hebben jullie nodig voor uploaden met een csv/xml-file

Om de producten gemakkelijk te kunnen uploaden hebben wij in ieder geval de volgende informatie nodig. Wil je een voorbeelddocument hebben? Stuur dan een mailtje naar partnership@carrots.nl!

- EAN (of ander uniek ID voor het product)
- Naam
- Prijs
- Maat/kleur (indien meerdere maten/kleuren van zelfde product)
- Een beschrijving van het product in tekst
- Afbeeldings URL's
 

Op welke manieren loopt de betaling?

Wij doen dat op twee verschillende manieren:

  1. Via Buckaroo (geautomatiseerd): Na het aanmaken van een account bij Buckaroo wordt de omzet (min commissie, plus verzendkosten) automatisch naar je overgemaakt. 
  2. Een dropshipmodel; hierbij stuur je na een bestelling via carrots.nl een factuur naar ons voor de verkochte producten (min de afgesproken commissie) let op: de commissie ligt hier hoger dan bij de eerder genoemde manier, omdat er handmatig werk bij komt kijken)

Hoe komt een bestelling bij ons binnen?

Een bestelling kan op twee manieren binnenkomen. Hebben we jouw shop via een API aan carrots.nl gekoppeld, dan kunnen we de bestelling in de meeste gevallen direct naar jullie eigen systeem sturen. In het geval van uploaden via een csv/xml-file & het handmatig toevoegen van producten, dan komt de bestelling via mail jouw kant op!

Hoe zit het met mijn verzendkosten?

Elk merk kiest er zelf voor welke verzendkosten er gehanteerd worden. Hierin heb je zelf de keuze: of de verzendkosten komen bij het betalen door de klant als verzendkosten tevoorschijn, of de kosten voor het verzenden zitten al in de prijs van het product. De laatstgenoemde voorkomt een opstapeling van verzendkosten bij een bestelling met producten van verschillende merken.

Hoe houden we de voorraden up-to-date?

Sommige merken hebben een product dat altijd bijbesteld kan worden, dus altijd op voorraad staat. Andere merken hebben te maken met een beperkte voorraad, deze kunnen we updaten door elk uur een update van de cvs/xml-file (moet wel online staan) te maken, of door een API-koppeling te maken. 

Wat zijn de retourvoorwaarden?

De retourvoorwaarden zijn die van het verkopende merk. Wel is volgens de wet verplicht dat dit voor retourneerbare producten minstens 14 dagen is. 

Doen jullie ook aan inkoop?

We werken op dit moment uitsluitend als marketplace, maar wie weet in de toekomst!